Švýcarský výrobce sanitární technologie Geberit Group ve čtvrtek oznámil, že za uplynulý rok zaznamenal svůj nejsilnější nárůst tržeb za 22 let, jelikož se zákazníci, kteří museli zůstat doma v důsledku pandemie, rozhodli vylepšit si své domácnosti.
Výrobce keramiky, toalet a jiných stavebních potřeb vykázal za rok 2021 nárůst tržeb o 16 % na 3,46 miliardy švýcarských franků (3,30 miliardy eur). To bylo největší tempo jejich růstu od vstupu společnosti na burzu v roce 1999.
Geberit tento růst připsal klientům, kteří si během pandemie vylepšovali své domácnosti i zákazníkům ve stavebním průmyslu.
Pod růst tržeb se podepsal i příznivý srovnávací základ oproti roku 2020, ve kterém se po celém světě začala šířit pandemie nového koronaviru.
„Mimořádně dobré výsledky zaznamenané od druhé poloviny roku 2020 ukazují, že Geberit vyšel z těchto náročných podmínek souvisejících s onemocněním COVID-19 silnější a získal podíl na trhu,“ uvedla společnost a dodala, že i přes velké problémy v dodavatelských řetězcích byla schopna zajistit dostupnost produktů.
Geberit, jehož produkty se používají při novostavbách i rekonstrukcích, informoval, že ve 4. čtvrtletí 2021 se jeho tržby zvýšily o 6,7 % na 773 milionů CHF.
Kompletní výsledky za loňský rok zveřejní švýcarská společnost 9. března. Ve čtvrtek však uvedla, že očekává provozní marži (EBITDA) přibližně 31 %, což je stejná úroveň jako v předchozím roce.
Stavební sektor zaznamenal v roce 2021 rozmach, k čemuž přispěl návrat poptávky, který byl před loňským rokem potlačen zavedením blokád na zastavení pandemie. Opětovné otevření stavenišť a nízké úrokové sazby podporují poptávku po sanitárních produktech.
Geberit však bojuje s vyššími náklady na suroviny a loni dvakrát zvýšil ceny.