Tržby Geberitu loni vzrostly nejvýše za 22 let

Švýcarský výrobce sanitární technologie Geberit Group ve čtvrtek oznámil, že za uplynulý rok zaznamenal svůj nejsilnější nárůst tržeb za 22 let, jelikož se zákazníci, kteří museli zůstat doma v důsledku pandemie, rozhodli vylepšit si své domácnosti.

Výrobce keramiky, toalet a jiných stavebních potřeb vykázal za rok 2021 nárůst tržeb o 16 % na 3,46 miliardy švýcarských franků (3,30 miliardy eur). To bylo největší tempo jejich růstu od vstupu společnosti na burzu v roce 1999.

Geberit tento růst připsal klientům, kteří si během pandemie vylepšovali své domácnosti i zákazníkům ve stavebním průmyslu.

Pod růst tržeb se podepsal i příznivý srovnávací základ oproti roku 2020, ve kterém se po celém světě začala šířit pandemie nového koronaviru.

„Mimořádně dobré výsledky zaznamenané od druhé poloviny roku 2020 ukazují, že Geberit vyšel z těchto náročných podmínek souvisejících s onemocněním COVID-19 silnější a získal podíl na trhu,“ uvedla společnost a dodala, že i přes velké problémy v dodavatelských řetězcích byla schopna zajistit dostupnost produktů.

Geberit, jehož produkty se používají při novostavbách i rekonstrukcích, informoval, že ve 4. čtvrtletí 2021 se jeho tržby zvýšily o 6,7 % na 773 milionů CHF.

Kompletní výsledky za loňský rok zveřejní švýcarská společnost 9. března. Ve čtvrtek však uvedla, že očekává provozní marži (EBITDA) přibližně 31 %, což je stejná úroveň jako v předchozím roce.

Stavební sektor zaznamenal v roce 2021 rozmach, k čemuž přispěl návrat poptávky, který byl před loňským rokem potlačen zavedením blokád na zastavení pandemie. Opětovné otevření stavenišť a nízké úrokové sazby podporují poptávku po sanitárních produktech.

Geberit však bojuje s vyššími náklady na suroviny a loni dvakrát zvýšil ceny.

Comments

Exit mobile version