Největší britský maloobchodní řetězec Tesco ve čtvrtek zvýšil svoji prognózu zisku, již podruhé za čtyři měsíce, kdy oznámil nárůst vánočních tržeb. A to i přes silný prodej v roce 2020, kdy spotřebitelé během blokád na zastavení pandemie onemocnění COVID-19 nakupovali více potravin a nápojů.
Tesco uvedlo, že takzvané srovnatelné tržby ve Spojeném království vzrostly za tři měsíce do konce listopadu 2021 (3. čtvrtletí) meziročně o 0,2 % a za šest týdnů do 8. ledna 2022 se zvýšily o 0,3 %.
Tesco díky tomu nyní očekává, že za finanční rok 2021/22, který končí 28. února, dosáhne tržby „mírně nad“ horní hranicí předchozího rozpětí 2,5 – 2,6 miliardy liber (3 – 3,12 miliardy eur).
Supermarkety ve Spojeném království čelily tvrdým srovnáním s Vánocemi 2020, když zavření takzvaných nepodstatných obchodů přineslo prudký nárůst prodeje potravin a nápojů.
Přestože během vánoční sezóny 2021 byla již omezení méně přísná, supermarkety stále těžily z nervozity spotřebitelů v souvislosti se šířením varianty omikron nového koronviru, který je „držel dál“ od barů a restaurací.
Tesco s téměř 28% podílem na britském trhu s potravinami uvedlo, že srovnatelné tržby ve Spojeném království za 3. čtvrtletí do konce listopadu 2021 byly o 6,9 % vyšší než ve stejném období 2019, tedy před vypuknutím pandemie. Tržby během šestitýdenního vánočního období vzrostly o 8,8 % oproti roku 2019.